Skal - skal ikke?
|
Du har neppe hørt om Tipping Point Methodology før. Det kommer av at
den avgjørende kunnskapen om lovmessigheter innen ledelse, som gjør det
mulig å gjenta verdens beste ledelsesresultater, er ny. Kunnskapen er
gjort tilgjengelig for markedet gjennom Tipping Point Methodology
sammen med tilfredse brukere i løpet av de siste 3 årene.
Les brukernes meninger under referanser
Siden du har kommet til menytrinn START, går vi ut ifra at du er en
erfaren og effektiv leder. Du får gjort mye på en dag eller to og du
har antagelig hørt mange konsulenter snakke om ting de forstår mindre
av enn det du gjør selv. Skal du med slik eller lignende erfaring
risikere å bruke denne tiden på ting som er åpenbart nye i markedet?
For at du allerede i løpet av de første minuttene skal få en god
følelse på investeringen du foretar har vi laget to alternativer som en
teststart for deg.
|
Alternativene er beskrevet nedenfor og vi kan love deg at teststarten kommer til å gi deg lønnsomhetsforbedrende impulser.
Alternativ 1: Workshop som innledning
|
Basert
på det du har lest om Tipping Point Methodology, og problemstillinger
fra selskapet du leder, formulerer du de mest krevende spørsmålene du
kan forestille deg. Vi besvarer spørsmålene i løpet av en workshop hvor
kun du er til stede fra selskapet ditt. Hvor lang tid vi avsetter til
formålet er avhengig av hvor mange spørsmål du vil ha besvart, og hvor
omfattende meninger du selv har om løsninger.
Alle svarene du får innledes på følgende måte: Denne problemstillingen
kan løses i praksis på følgende måte:......Vi kan love deg at du, når
vi avslutter dagen, kommer til å tenke at den var for kort.
|
Hvis svaret vi
kommer frem til ikke kan omsettes i praksis uten at noen må lære noe
nytt først, får du innholdsangivelser fra vår E-læringsportal. Ved
hjelp av dette innholdet, kan svaret omsettes i praksis.
Alternativ 2: Analyse av eksisterende strategiplaner og mål som innledning
|
En analyse er en vurdering av i hvilken grad mål og strategi er
utarbeidet på en måte som fører til at organisasjonen automatisk
utvikler seg langs den grønne diagonalen i bildet til venstre. Ved
presentasjon av analyseresultatet, kommer vi i fellesskap frem til hvor
mye som mangler for at selskapet skal kunne kalle seg en EFFEKTIV ORGANISASJON (øverst i høyre hjørne i bildet)
Analysen gjennomføres ved bruk av vår egen målmodul og gir deg en klar
forståelse for hvorfor målmodulen er en naturlig oppfølging av
teammodulen. Det samme gjør ledelses- og omstillingsmodellen til
venstre. Delmålet EFFEKTIV ORGANISASJON
er i denne sammenhengen en organisasjon som realiserer mål som stiller
i en klasse for seg. Som bildet illustrerer, forutsetter dette
teamledelse av den kvaliteten som oppstår med like store deler av
produksjons - og relasjonsorientert ledelse.
Vi
tar utgangspunkt i at selskapet du leder har omfattende strategiplaner
og mål. Vi forutsetter at målene er bestemmende for hvilke resultater
selskapet skal oppnå. Skal selskapet oppnå resultater som stillen i en
klasse for seg, må målene også gjøre det.
Det du har sett på denne gjestesiden fører kanskje til tanker om større
mål enn de målene som foreligger i dag. Samtidig vet du at dagens mål
er krevende mål - eller i det minste mål som medarbeiderne opplever som
krevende. Det finnes antagelig mange tanker om realiserbarheten av
målene. Tanker som oppleves som en motstand det er umulig å overvinne.
Analysen vi gjennomfører, gir tydelige indikasjoner på hvordan slik motstand kan omdannes til like sterk medvirkning.
|
Sannsynlig resultat basert på erfaringsverdier
|
Kontakten vi har med hverandre gjennom disse innledende modulene gir
begge parter trygghet for avgjørelsen om veien videre.
Vår erfaring tilsier at arbeidet med de to modulene fører til at
selskapet oppdager betydelige muligheter til å øke egen produktivitet.
En profesjonell leder kommer etter kort tid frem til at investeringen i
bruken av TPM vil gi en avkastning på mange tusen prosent i et middels
stort selskap..
|
Alle kan bli vesentlig mye bedre enn de tror:
“Tipping Point Methodology – Unlocking hidden potential in people and organizations”