Mål og strategi, modul 2: Virkningen mål har på hjernen

  Noen mål utløser stor hjernaktivitet, dvs. nye tanker, andre mål nesten ingen aktivitet. Forskjellen på nesten ingen og stor aktivitet er enorm. Hjernen har kapasitet til å behandle enorme mengder data, dvs. inntrykk fra hele livet frem til dette øyeblikk. Denne datamengden kaller vi passiv kunnskap, og den er i volum åtti millioner ganger større enn den datamengden vi til enhver tid håndterer bevisst.

I denne modulen viser vi hvordan målarbeide kan føre til at hjernen automatisk bruker deler av denne datamengden i kontinuerlig voksende omfang. Det er hensiktsmessig å først gjøre seg fortrolig med innholdet i modulen som viser hvordan underbevisstheten former våre beslutninger

Vidoene og artiklene i programmet nedenfor, får du tilgang til etter at du har kjøpt et medlemsskap. Klikk her...


Det du vil oppnå
Videoer og artikler
Slik gjør du det
Du vil oppnå at andre mennesker i vesentlig større grad kommer deg imøte og at de gjør det med glede.
Video:  Mål og virkningen mål har på hjernen....viser aktivitetsmål, posisjonsmål og virkningsmål og hvordan disse virker på hjernen og hva de utløser i omgivelsene
Ta et printscreen av tabellen med alle målene i første del av videoen. Sammenlign disse med målene du har formulert eller har ansvaret for realiseringen av.
Video: TURMATisering av mål....viser hvilken type argumentasjon mål utenfor den enkeltes flytsone utløser. Videoen viser hvordan konflikter i partnerskap kan forebygges gjennom profesjonelt målarbeid. I likhet med videoen ovenfor viser videoen hvorfor mål, som ikke er forbundet med lystfølelse, ikke utløser nevneverdig handling.
Se med hvilke tall mennesker som du samarbeider har beskrevet det de vil oppnå (mål). Velg partnere på bakgrunn av tallmessig overensstemmelse OG sympati - ikke bare sympati alene. Ikke inngå samarbeid før tallene foreligger og er begrunnet. Videoen begrunner utførlig hvorfor...
VideoIndre dimensjon viser på utførligere måte enn videoen over hvordan vår indre dimensjon oppstår, hvorfor vi bare får ideer til realisering av mål innenfor denne dimensjonen og hvorfor det er tvingende nødvendig å ta hensyn til denne mekanismen ved tildeling av resultatansvar i virksomheter.
Samme øvelse som videoen ovenfor





 
 

Copyright 2007 by Tipping Point Methodology Terms Of Use Privacy Statement