Toppledere

Virkelig gode toppledere sender mellomledere på kurs. Selv holder de seg hjemme, hvis da ikke kurset gir gode anledninger til å knytte kontakter eller å utveksle erfaringer med andre ledere. Den sannsynlige årsaken til deres tilbakholdenhet hva læring angår, henger antagelig sammen med at mange kurs ikke tilfører virkelig gode ledere noe av nevneverdig betydning. De finner selv deres utfordringer og disse passer til det de allerede kan. 

Mindre gode toppledere sender også mellomledelsen på kurs og blir selv hjemme. Det har ofte sammenheng med at de ikke så åpenlyst vil avsløre at de har mye igjen å lære.

Denne websiden er en glimrende mulighet for begge grupperinger

Fremragende toppledere oppdager at de to øverste etasjene innholder både konkrete utfordringer og konkrete svar som ligger tydelig over det noen leder i Norden har klart hittil. Fortalt i en setning er det metodisk oppnåelse av Tipping Points, dvs. vendepunkter hvor prosesser får eget liv og automatisk tiltar i styrke uten at ledelsen kanaliserere mer energi inn i prosessene. Vi ber om forståelse for at disse to etasjene fortsatt er under bygging. Etasjene er åpnet fordi de innholder nok til skape en klar forståelse for hva en videreføring av 3. og 4. etasje innebærer.

De mindre erfarne topplederne kan (om ønskelige) i all hemmelighet trene på takling av konkrete utfordringer gjennom innholdet de finner i de fire nederste etasjene i The new House of Leadership and Management Development.

 

Teamutvikling

Når vi ser i media betrakter misfortåelsene og konfliktene som oppstår i og mellom toppetasjene, kan toppledere regne med at teamutviklingsverktøyene som er fordelt over de tre nederste etasjene kan brukes til utvikling av team som åpenbart er sjeldne i norsk næringsliv. Maksimal utnyttelse av disse verktøyene kan ikke overlates til mellomledelsen og de representerer i voksende grad muligens den raskeste veien til å bli børsvinner over lengre perioder.

 

 

 

Du er kanskje usikker på om kvaliteten på denne siden matcher prisen på tiden din. Det finner du ut av ved å klikke her. Siden du kommer til viser hvilke faktorer som gjør denne siden og Tipping Point Methodology unik.

 

Påstander om metode og systematikk

Riktig påstand: De fleste toppledere har et bevisst forhold til metodisk ledelse. De vet at prosesser som har metode også er evolusjonære. Prosessene forbedrer seg selv automatisk og hører dermed med til de mest lønnsomme forbedringsprosessene. Les her om metodeeksempelet vekkerklokke.

Feilaktig påstand: Som eksempel kan du som toppleder bruke innholdet på denne siden til å definere mål som er så høye at 90 prosent av lederne i selskapet du leder sier at de er uoppnåelige. Deretter bruker du metoden til å gjøre de sterkeste motstanderne mot målene til de sterkeste medspillerne. Du kan metodisk og sikkert kanalisere all energi i konsernet inn i EN kanal for realisering og det skjer med en hastighet som ingen konkurrenter klarer å kopiere uten å ta i bruk de samme metodene. Hvordan gjøres denne påstanden riktig?

Det finner du ut av ved å ta i bruk innholdet på websiden. Begynn med de tre introvideoene du kommer til ved å klikke her  Videoene varer 4 minutter hver.

Hvis du vil vite mer om temaet metode utenfor vår webside, kan du se på The W. Edwards Deming Institute og mannen bak uttalelsen: "A goal without a method is nonsense." Deming er også kjent som mannen bak "Det japanske mirakelet" - et av historiens kraftigste tipping point prosesser. 

Copyright 2007 by Tipping Point Methodology Terms Of Use Privacy Statement