Forsiden
Site map
Tips til bruken av websiden
Alt innhold i ett bilde...
Virksomhetspyramiden som site map
Alfabet- og temaregister som site map
Metodisk gjennomføring som site map
Medlemmer
Bli medlem og få unike muligheter
Downloads for våre medlemmer
Virksomhetsutvikling uten konsulenthjelp
TPM-skolen
Lær TPM-programmet og skap vekst i eget firma
Les hva deltagerne sier om TPM-skolen
Din unike coachingkvalitet
Din leveranse - kundens lønnsomhet
Kurs høsten 2013
Lisensinformasjon
Våre tilbud
Kveldsintro med diskusjon for CEO's
CEO-trening
Hvem deltar i en CEO-trening?
Spesialtilbud
Akseleratorbistand
Speilnevroner - turbolader for cashflow
Styrearbeid
Åpent brev til styreleder eller hovedaksjonær
Om oss
Referanser
Kontakt
Maksimal utnyttelse av våre tjenester
Om strategier og trojanske hester
Hilsen fra fagbevegelsen
Kildehenvisninger
Leadership for Hire
Les dette sammendraget først
Bakgrunn
Hvorfor teamet tas i bruk
Første skritt sammen med kunden
Utvikling av ansvarsområder
Utvikling av leadershipteamet
8 metodiske skritt til Tipping Point
Helse
Helsebringende latter
Comics
Intelligensfeller
Ansvar og mål
You are here
Site map
Virksomhetspyramiden som site map
Visjon, misjon og forretningskonsept
Register
Login
Videoer og artikler for visjon, misjon og forretningsidé omhandler følgende temaer i tre moduler:
1
Misjonen
til et selskap er det selskapet vil
GJØRE
. Misjonen er som regel uavhengig av hva selskapet vil oppnå med aktiviteten det gjennomfører. Hvis aktiviteten er ønsket av markedet, vil selskapet leve bedre og vokse raskerer. Det er derfor hensikstmessig å formulere en misjon som markedet forstår, bifaller og aller helst vil
støtte aktivt
. Det innebærer i praksis at markedet vil bidra til salg av selkapets produkter og tjenester. Dette kan ledelsen oppnå gjennom aktiv og strategisk utnyttelse av behov i markedet.
Modulen viser hvordan
Les mer...
2
Visjonen
til et selskap er det som selskapet vil
OPPNÅ
med det selskapet gjør. I mange selskaper er det en posisjon. I andre selskaper er visjonen effekten av det selskapet gjør. Det vil forandre en eller flere tilstander i seg selv, i markedet det betjener eller begge deler. Den nye
posisjonen
eller
tilstanden
er selskapets visjon. Veldrevne selskaper, som opplever større etterspørsel enn egen evne til å levere, bruker ofte CSR som grunnlag for utforming av visjoner.
Les mer...
3
Forretningsideen
som en oppsummering av hva selskapet skal være for hvem. Artikler om fremtidens markeder, produkter og tjenester.
Les mer...
Copyright 2007 by Tipping Point Methodology
Terms Of Use
Privacy Statement